söndag, januari 14, 2007

Grafiktriennalen

Lena och jag går och ser Grafiktriennalen på Konstakademien, den trettonde i ordningen som Grafiska sällskapet ordnar. Temat är ”Grafik i Sverige idag”. Jag gillar det jag ser. Mycket är friskt, vitalt och lekfullt. Den grafiska tekniken rymmer en oändlig mängd av möjligheter. Innan vi går hem återvänder jag till Jan K Perssons digitala datatryck. Jag känner mig befryndad med männen i hans Still Permance. Ulla K Hellins kråkor på väg ut ur ramen piggar också upp. Lena bestämmer sig för att hon vill köpa Lea Ahmed Jussilainens Kvinna med fåtölj.

Jan K Persson. Still performance, väg. Digitaltryck.

Jan K Persson Still performance, väg. Digitaltryck.


Lea Ahmed Jussilainen. Kvinna med fåtölj. Blandteknik

Lea Ahmed Jussilainen Kvinna med fåtölj. Blandteknik

Ulla Hedin. Utanför ramen. Torrnål, carborundum.

Ulla Hedin Utanför ramen. Torrnål, carborundum.

Etiketter: ,