torsdag, mars 15, 2007

En bemärkelsedag

Vi hälsar på min pappa på hans 80-årsdag. Han bor numera i minneslunden på Skogskyrkogården. Asplunds skapelse från 1920-talet är en av Stockholms allra vackraste platser. Det är full vår ute. Tidigare år har vi fått pulsa fram i snö.

Efteråt går vi hem till min mor, dricker kaffe och äter varsin Napoleonbakelse. Vi pratar gamla minnen och lite om hennes 75-årsdag i sommar. Det blir den sista stora födelsedagsfest jag kommer att ha, säger hon. Hon har redan styrt upp det mesta inför högtiden, som den gamla sekreterare och organisatör hon är.


Minneslunden, Skogskyrkogården


Läs mer om Skogskyrkogården här.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Gabrielle said...

Vacker bild! Lite av Prins Eugen över den. Men inte finns det väl maskrosor redan? Jag tror du luras lite där... Förresten tycker jag det är roligt att jag hittat din blogg. Vi bodde i samma hus en gång i tiden.

15 mars, 2007 23:14  
Blogger Tom Carlson said...

Internet är ju fantastiskt. Här dyker gamla vänner och grannar från förr i tiden upp. Och blommor som ännu inte slagit ut visar sig på skärmen. Det måste vara något elektroniskt. Hoppas allt är väl med dig och familjen. Lena hälsar

16 mars, 2007 07:25  
Blogger Gabrielle said...

Hälsa tillbaka! Lena och jag har stött på varandra IRL (finns det nån svensk förkortning?)ibland.
Vill du ta en titt på min nystartade blogg? Du hittar den på http://rolandwalden.wordpress.com/

16 mars, 2007 10:04  

Skicka en kommentar

<< Home